3/23/2007

Eit godt råd/ A good advice

An advice

Det er ikkje lurt å legge garnet på bordet dersom ein drikk raudvin til strikkinga. Ein kan nemlig kome i skade for å sette vinglaset på tråden. Dersom vinglaset står på tråden i det sekundet du treng meir garn og nappar litt i nøstet vil det forsøke å fly.

Det er mogeleg å fange eit vinglas i lufta mens ein strikkar, men før du kjem så langt har det kanskje hoppa kjempehøgt og spreidd innhaldet i glaset som eit fint lag utover sofaen. Det gir mykje unødvendig arbeid. Spesielt dersom du har beige sofa...

God helg!

If you drink red wine with your knitting do not place your yarn at the table. A glas put on the tread will try to fly if you pull your yarn.

You might be able to catch your glas, but not the content. This gives you a lot of unneccesery work and loss of valuable knitting time. Especially if your sofa is beige...

Have a nice weekend!

10 kommentarer:

Strikkelise sa...

Åhhhhhh. Uffameg. Håper du får vekk alt. Jeg syns det er ganske kronglete å strikke rett i, hmrm, påvirket tilstand, uansett, jeg.

Anonym sa...

nothing like a piece of good advice, thank you. Hope sofa is beige, again :-)

Jeanette

Embla sa...

Hmmm... Rødvin og beige sofa høres ut som en dårlig kombinasjon, ja. Håper du klarer å få bort flekkene. Titta på genseren du strikker. Den ser kjempestilig ut. Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Ha en riktig god og kreativ helg!

Anonym sa...

Huffda. Takk for advarselen.

Anonym sa...

Den blandinga med rødvinsglass, strikketøy og lys sofa hørtes skummel ut gitt!
Tar med meg rådet ditt jeg.
Ha en flotters helg alikevel!

Anonym sa...

Jeg har prøvd noe lignende, veltet rødvinsglasset ned i strikkekurva over en ferdig strikket men umontert hvit genser! Det finnes noe som heter Fleckenteufel som faktisk virker utmerket. Så hvis du fortsatt ikke har en helt beige sofa anbefaler jeg denne! http://www.dooyoo.de/haushaltswaren/dr-beckmann-fleckenteufel/568421/

Jeg brukte saks for å klippe opp utrigningen, hvis du ser på innlegget før skjønner du hvor :)

Anonym sa...

fortunately I have black leather sofas. That easy, 'cause I like a glass of red wine while knitting.

Anonym sa...

Nei og nei! Tipset er notert til den dagen en lys sofa kommer i hus! Fikk du det bort?

Anonym sa...

Ooops, promillestrikking er ikke bra nei... ;o)
Takk for tipset!

Pinneguri sa...

Uff :( På den annen side: Seriøs forskning viser at det er ekstremt sjeldent noen gjør det TO ganger ... ;)